top of page
  • Obrázek autoraEmma Surdu

Tak jsem se nechala konečně nafotit

Na naléhání své editorky jsem se nechala pořádně nafotit. Fotilo se poblíž hradu Râșnov (Rašnov), který se nachází asi 20 km od Brašova a pořád se opravuje, takže nejhezčí pohled na hrad je z údolí. Na zámku Peleș mají zase naprosto unikátní interiér vzniklý kombinací maurských, tureckých renesačních i barokních prvků, takže všude jsou samé ornamenty, řezby, obrazy, slonovina, eben, gobelíny, stříbrné a zlaté nádobí. Obsahuje 30 koupelen a 160 pokojů a taky bohatou knihovnu asi se 4 tis. svazky. Funguje jako státní muzeum, které ročně navštíví kolem pěti set tisíc lidí. Pár záběrů vzniklo u zámku Făgăraș, který nechal kníže Gabriel Bethlen přestavět z bývalé vojenské pevnosti na elegantní renesanční sídlo. Údajně si na to pozval italské architekty. Zámek je obklopen vodním příkopem, což není tady u místních hradů moc typické, jelikož se stavěly spíše na vysoko posazených a špatně dostupných místech v kopcích. Asi byste čekali, že si pro focení vyberu na Bran, nejznámější Drákulův hrad, ale ten je natolik profláklý, že jsem se obávala určité kontaminace témat - a já teď chci propagovat hlavně Sauronovu nevěstu.


No, musím přiznat, bylo to celkem náročné a spousty převlékání, v horách je už docela zima a dost fouká a vlasy jsem měla pořád rozcuchané. Líčila a česala jsem se sama a dalo to dost zabrat. Udělá se snad tisíc záběrů, a pak se vybere jenom jeden. Vznikaly postupně, bylo to na několik výletů, ale snad to stálo za to. Nafotil mě můj kamarád Rares, není to profesionální fotograf, ale focení je jeho velkou vášní a zkouší různé umělecké styly. Použil samozřejmě nějaké filtry, že jsem se na těch fotkách málech nepoznala. Co jim říkáte?













4 zobrazení

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page